Column

Monday, August 1, 2011

Bulan Tahan Diri dari Godaan Datang Lagi...

Amacam korang?  1st day puasa ni, ada yang terbabas tak?  Aku alhamdulillah takde pulak.  Cuma kerap ke tandas je.  Maybe sebab aku amik supplement kan..so, perjalanan bendalir dalam badan aku ni normal je.  Tu yang selalu je nak jumpa Dr. Tan. 
 
Anyway, aku nak ucap selamat berpuasa dan menahan diri dari segala godaan.  Walaupun syaitan dan iblis dah diikat dan dikurung, tapi nafsu kita (especially pompuan yang ada 9 nafsu ni) kena kawal.  Banyakkan istighfar.  Baca buku-buku keilmuan.  Jangan ikut nafsu.  Sekarang nafsu bazar.  Pantang tengok, semuanya terliur.  Semua nak beli.  Jap gi time berbuka, tak habis pun semua tu.  Pastu lagi nak dekat raya kan, semua fikir nak beli serba baru...Nafsu shopping sangat membuak2...LOL ;p
 
1 benda lagi yang aku tak berapa boleh tahan bila bulan puasa ni kan, aircond kat ofis aku ni giler punya sejuk sesejuk taman firdausi (ecewah!! macam tau je taman firdausi tu.)...Ada lagi.  Time ni la boleh tengok suami soleh ke tak soleh..hahaha...Yelah, kalau dah tak puasa tu, soleh apakebendenya...itu saleh!! ooppss!! Tak ada kaitan dengan yang hidup atau hampir mati ye...;) winking
 
Tahun ni aku banyak berbuka mamam KFC!! Fuyyo, korang mesti ingat aku kaya kan...LOL.. Dah aku keje kat kepci mestilah dapat mamam free je...pe daa...Time off day baru dapat buka dengan family ke, Mr. G ke, memember ke..

No comments: