Column

Tuesday, July 5, 2011

MTB Challenge Felda Ride 2011

Hujung minggu lepas aku dapat invitation jadi instructor senamrobik kat MTB Challenge Felda Ride 2011 di Felda Mempaga, Bentong, Pahang.  Program ni anjuran bakal pakcik aku a.k.a Pak Lang Mr. G.  Aku bukan je jadi instructor tapi jugak jadi 1 of the committee members.  Yang organised program ni, Pak Lang tapi event manager Bluebox Creative (EM).  Aku memang agak tak puas hati dengan EM ni sebab kalau ikut apa yang aku paham, kalau kita dah hire EM, for sure all about the event from start to finish, EM yang uruskan.  Tapi yang ni tak, Pak Lang (organiser) yang uruskan.  Aku pulak yang bengang.  Dia datang nak arah-arah orang buat kerja je.  Dia tak buat apa pun.  Aku memang berapi je bila sebut nama EM ni.  Hishh...tak mo la citer pasal dia.
 
Apapun yang jadi, aku tetap happy sebab sama-sama handled event ni.  Dah macam family event je sebab AJK semua family Mr. G dengan kerjasama Majlis Belia Felda Mempaga.  Dak Angah, Romzi, Isa & the baby (Eja) dan ramai lagi.  Semua giler sporting.  Suka betul aku.  Penaja utama program ni Giant.  Aku tak arif sangat bab-bab sukan berbasikal ni tapi mengikut apa yang dorang citer, Giant ni pembekal barang-barang basikal la.  Gila banyak dia sponsor termasuk hadiah-hadiah untuk lucky draw.  Penyertaan pun boleh tahan.  Padahal 1st time kot anjurkan event yang boleh dikira besar ni.  Lepas ni, insyaAllah akan ada event MTB ke-2.  Tempat?  Secret la dulu ek...Dalam perancangan pun...
 
Update thru: email (xleh masukkan gambo)