Column

Friday, July 29, 2011

Jalan-jalan...makan-makan...masuk contest...dapat RM100!

24 Julai 2011- Aku pergi Empire Shopping Gallery kat Subang.  Tujuan utama hanya 1.  Join contest Xplorasi Klik Berita Harian 2011.  Hadiah utama RM10,000 tuuu.... Dah lama sebenarnya aku tak jejak Subang ni.  Dulu time aku kecik-kecik, mak abah selalu bawa aku pergi Subang Parade.  Sekarang takde lagi dah.  Empire ni baru lagi rasa aku.  Jelajah la sekitar Empire tu. 
 
Memula time sampai tu, masuk je entrance kat parking lot, nak naik eskalator je, aku dah nampak orang jual macarons.  Teringin memang dah lama.  Nak rasa apa la rasa macaron ni ek??  Aku pun pergi terus kat kedai tu, tengok macaron yang colourful. Gila cantik dan comel-comel belaka.  Sedap je nampak.  Aku ingat nak beli 1 each (kat situ adalah dalam 8+ jenis).  Sekali tengok harga, telan air liur dulu. Sebiji RM 3.90!  Macaron nya kecik je. Besar syiling 50sen tapi harga mak aii... Teringin punya pasal, aku beli jugaklah tapi memang tak menyesal sebab memang sedap. :) happy
 
Lepas tu, aku memang teringin nak makan eskrem Tutti Frutti.  Dengo orang citer sedap bukan main.  Kebetulan lokasi pertandingan tu kat tengah hall, so, dongak skit je dah nampak Tutti Frutti. :"> blushing Suka giler aku. Terus naik eskalator & terjah kedai eskrem tu.  Dah la self-service.  Aku yang tak berapa nak pandai ni, mintaklah staf dorang ajo.  Nasib sume staf friendly.  Aku belasah beli eskrem coklat dengan strawberi.  Mahal la skit sebab eskrem pakai timbang ikut berat harganya.  Tapi puas hati.  Memang sedap.  Proven!! Dah alang-alang berjalan sampai ke Subang kan.
 
Time contest tu, aku pergilah daftar.  Aku ni sesi 3.  Ramai gak. Orang lain semua datang dengan family...
Berita Harian bagi aku paper Berita Minggu dengan thumbdrive exclusive 2GB (wristband lak tu...senang nak simpan..pakai je kat tangan, takdelah hilang kan).  Tak susah pun pertandingan tu.  Semua peserta diberi laptop sorang satu.  Jawab semua 20 soalan dalam laptop tu dan buat semua task yang dia bagi.  Antara tasknya, ketuk ketampi atas stage 5kali, tiup belon sampai pecah, minum air 500ml mesti habis & dapatkan 5 tandatangan pengunjung Empire.  Berpeluh la jugak.  Tapi nasib aku cuma layak dapat nombor 4 je. So, terlepas la ketiga-tiga hadiah utama.  Tapi takpe, aku dapat gak saguhati RM 100.  Boleh la buat belanja bulan pose ni..hehe...
 
Apa pun aku happy sangat hari tu. Special thanks tu my Mr.G sebab menjadi penyokong setia time contest tu.