Column

Thursday, August 14, 2014

Teruja Si Bapa

Balik kerja ingatkan nak makan laksa, call Gendut ajak pergi cari laksa.  Tapi sampai je kedai makan terus tukar jadi nasi goreng kampung. Ha, camne tu?  Ni lah peel orang mengandung kan, nak sesatu benda tu, time tu je, kalau dah lambat sikit, terus jadi tak nak.  Gendut boleh pulak terkejut tengok aku makan sepinggan nasi licin dengan sup sekali.  Cik abang kenalah paham, selera mak buyong sekarang ni mengalahkan selera gajah.  Hmm...

Lepas makan, Gendut ajak aku tengok-tengok barang baby. Kitorang pergilah ke AEON Jusco Taman Maluri. Ni 1st time nak usha barang baby.  Excited sungguh laki aku ni! Time belek-belek barang tu, dia kata amik je terus.  Eh awak! Duit tak withdraw lagi ler... Terus dia ajak aku ke atm.  Nak beli barang baby katanya.  Ha, nampak tak keterujaan si daddy to be ni di situ?  Dia siap cakap, 'kalau awak tak larat jalan, tak apa. Nanti saya amik troli, saya masukkan awak dalam troli tu.' Huh! Bukan nak amikkan wheelchair tapi troli! Semangat sungguh la laki aku ni....


Salah satu baju baby yang dibeli gara-gara teringatkan adik aku yang gila panda...
Mak ngah punya pasal!


Berderap gak la duit beli barang baby sesikit pun.  Tapi puas hati dan happy tengok keterujaan Gendut.  Adoilah suamiku. Tapi aku pun teruja jugak sebenarnya. Almaklumlah beli barang untuk anak sendiri...Dedulu aku beli barang untuk adik-adik.  Ada adik kecik ni memang beruntung sebab dapat pengalaman macam mana nak beli barang untuk anak pulak. Hehe...

Balik je rumah, terus minta Gendut urut belakang aku dengan kaki sekali.  Sakit wooo....penat menapak walaupun tak lama.  Adalah dalam sejam dua je.  Sempat gak la singgah KFC sebab teringin cheezy wedges. :)


Nota kaki sHiLaziZi:  Petang ni pulak Gendut ajak pergi Sogo. 2nd phase shopping katanya.  Betul-betul excited ni.  Soalannya, mampukah aku berjalan lagi??

1 comment:

Farah Waheda Wahid said...

beli barang baby memang membuatkan kita teruja...