Column

Wednesday, August 13, 2014

Excitednya Si Suami

Dah 6 bulan aku bergelar isteri dan selama itu jugak la aku dan suami menetap bersama keluarga dia.  Start by next month, kami akan stay kat rumah sendiri.  Bukan rumah beli, rumah sewa je. Belum mampu lagi weh nak beli rumah sendiri. Lagi-lagi kat dalam hutan batu Kuala Lumpur ni.  Mahaiiii!

Kelmarin, Gendut ajak aku intai-intai barang rumah.  So, pergilah temankan dia mengintai tu lepas balik dari beraya rumah pakcik aku.  Masuk je hypermarket tu, dia terus amik bakul. Aik! Kata nak intai-intai je.  Ni siap jinjit bakul.  Alasannya nak belikan aku jus delima. Elok untuk baby katanya.  Aku ikutkan je.

Dah cari jus delima, tak jumpa yang berkenan. Cancel beli! Beli sikit barang keperluan diri yang dah nak habis.  Lepas tu kitorang ke tempat barang-barang rumah.  Aku tengok dia yang lelebih excited tengok barang dari 1 rak ke 1 rak.  Amboih, cik abang, rumah kita bukan besar mana pun, Hujung bulan pun baru nak pindah, dah memacam yang diidamkan untuk dibeli. Senyum je la yang aku mampu.  Tak sangka pulak dia excited lebih dari aku. Hahaha... 

Itulah lelaki kan, siapa sangka! Macam abah aku dulu la time renovate rumah, katanya mak yang lelebih, alih-alih tengok dia pun 2x5.  Adoii...ni gayanya laki aku dengan bapak mentuanya ada persamaan ni.  Kira aku untunglah kot sebab tak payah fikir memacam.  Semua dia dah tolong fikirkan.  Hehe.. Nasib baik tak withdraw duit.  Kalau tak.....lu pikirla sendiri!!!!


Nota kaki sHiLaziZi:  Rasanya macam nak ajak Gendut window shopping lagi la malam ni..suka tengok keterujaan si suami. :)

No comments: