Column

Tuesday, May 14, 2013

I Am The Unstoppable Explorer

Unstoppable Explorer? Apa tu?  Maksudnya, pengembara yang tak akan berhenti.  Siapa pulak tu?  Dah tentu SHILAZIZI lah orang nya! =)  Tak caye?

Aku adalah unstoppable explorer in terms of shopping.  Semua shopping mall aku pergi tak kira masa siang atau malam.  Kenapa aku kata aku ni unstoppable explorer? Sebab aku kalau aku pergi shopping, confirm Gendut bising sebab akan drag sampai lebih dari 6 jam. Hahaha...Nak tau explorer characteristics yang ada pada aku? Ha, jawapannya, UNSTOPPABLE dan gila shopping. Sambil shopping siap amik gambar. =)

Cabaran bila aku keluar shopping tu kan selalunya aku dengan Gendut mesti teringat cerita or movie kat tv tapi tak dapat tengok.  Especially Raja Lawak dan Masterchef Celebriti.  Mulalah fikir nak balik cepat.  Spoil betul mood nak shopping!   Ye lah, nak tengok tv la time tu, time tu jugak nak shopping.  Apa nak buat? 





Nasib baik sekarang dah ada Astro-On-The-Go =) 



Boleh tonton movie/drama dalam handphone je.  My handphone is my essential gadget when I do shopping! Takkan nak bawa tablet or kamera dslr yang gedabak tu kan.  Tak sesuai!  So, sekarang, sambil shopping pun boleh tonton, time tunggu orang pun boleh tonton.  Ha, 1 lagi, time kat ladies pun boleh tonton jugak..hehe... Nasib idea Astro ni brilliant.  Astro dah mengatasi masalah yang sering aku hadapi selama ini. Hahaha...


Korang pun boleh buat macam aku. Lepas ni tak payah nak risau-risau pasal channel tv lagi. Kan dah ada Astro-On-The-Go. Korang check kat sini www.astroonthego.com

Nota kaki sHiLaziZi:  Astro & Nuffnang ada anjurkan "Explorer-On-The-Go" lah....mesti join ni...I am the SHOPPING EXPLORER ON THE GO!!!! =)

4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

hari tu interested jugak nak join...tapi x terjoin2...ekekekeke.... ingatkan nak wat entry gaks... tapi x terbuat2...

SHILAZIZI said...

Farah Waheda Wahid: hehe...saje suka2...seronok bila dapat join treasure hunt ni...

Mahamahu said...

Tahniah dapt jumpa anda kat sana memang best and seronok sgt event ni kan...

SHILAZIZI said...

Mahumahu: Nice to meet u too... Tahniah menang tempat ke-3 =)