Column

Wednesday, July 18, 2012

Aku Sesat

Korang tau tak apa dah jadi kat aku semalam? S.E.S.A.T di jalan yang benar.  Ha??? Korang pelik ek? Itulah kebenarannya.  Ceritanya begini...

Aku nak pergi kursus kat KL.  Disebabkan malas nak melalui jalan yang jem tu, aku decide untuk naik LRT je.  Sampai tempat kursus, aku tengok tempatnya gelap je.  Sorang umat pun tak ada.  Huh, kursus batal ke? Call ofis untuk confirmation.

Kakak ofis: Shila, hari ni baru 17 haribulan, esok baru 18 haribulan.  
Aku: Hah??? Ye ke? Bukan hari ni 18 haribulan ke?
Kakak ofis: Ko dah kenapa? 

Aku salah harilah weiiiii...Terpaksa menapak balik ke stesen LRT.

Dah naik LRT, aku ralit sampailah terlajak 1 stesen dari stesen yang sepatutnya. Terus terpaksa turun untuk tukar tren.  Gila menapak lagi naik turun tangga.  Lepas tu, dah naik tren yang betul, sekali lagi aku terlajak stesen untuk aku turun.  Turun lagi.  Tukar LRT lagi sebab kena patah balik.  

Dah sampai kat kereta, aku pun geraklah untuk masuk ofis sebab still awal lagi. Baru kul 9.30 pagi. On the way tu, sepatutnya aku straight je dari traffic light tu, sekali aku turn left pastu sampai kat tol baru perasan, 'Eh, nape aku balik rumah pulak ni? Sepatutnya aku masuk ofis' Gila lah! Dah dekat nak sampai rumah, baru aku perasan aku salah simpang.

Dah alang-alang, aku balik terus ke rumah.  Perut dah la tengah lapar, langsung tak sarapan pulak tu.  Sampai je kat rumah, betis aku rasa berdenyut-denyut sangat.  Almaklumlah dah lama tak exercise kan.  Rasa nak nangis pun ada. Apa punya malanglah aku hari tu. Tambah pulak, mak aku pun gelakkan aku.  Mak aku kata aku berangan nak kahwin tu yang sampai sesat barat tu. Huh..


2 comments:

Nadot said...

hohoho..memang sangat berangan tu shila... ape la yg bermain di fikiran mase sesat 560 kali tu ye...hehe

SHILAZIZI said...

nak kata berangan pun tak jugak..hmm tak tau la kenapa kepala weng sikit hari tu. Sampai bawa ke malam weng nye..hehe....