Column

Tuesday, December 13, 2011

5 Blog Pilihanku 2011

BEN ASHAARI
 
Tetiba teringin nak join segmen 5 Blog Pilihanku 2011 ni.. 1st time ni nak join Segmen yang di organise oleh Bro Ben Ashaari..blogger yang famous amos tu...hape?? tak kenal?? tak mo tipu..tak mo...setau aku kalau orang yang tak kenal dia ni mesti orang tu tak rajin ber'blog' atau langsung tak pernah ada blog atau tak pernah jenjalan pergi blog orang lain...ish..ish...ish...tak patut..tak patut...
 
Ni 5 blog pilihan aku untuk tahun 2011...semestinya blog-blog yang aku selalu lawat. SETIAP HARI tau tanpa gagal...ulang...setiap hari tanpa gagal....tak kira time..
 
 
 
1. RedMummy ~ http://www.redmummy.com/ ~ aku suka baca blog kak Red ni sebab macam-macam ada!! Dari kisah peribadi sampai ke segala jenis tok nenek cerita...Lagi satu sebab aku tak lah berkemampuan macam kak Red & family yang selalu travel jejauh sampai obersi, beli designer handbag & shoes, income cecah 5 angka tiap bulan.  Yang aku  mampu hanya baca blog dia dan dapatkan inspirasi camne nak jadi macam dia. Sekarang ni dia tengah dok sibuk mengira waktu melahirkan si comel RedBaby...
 
Hanis Zalikha
 
2. Hanis Zalikha ~ http://inibelogsaya.blogspot.com/ ~ blog ni pulak aku baca sebab banyak tip-tip kehidupan yang berguna untuk aku.  Antara tips yang aku dah apply dalam hidup dan MENJADI!! tip guna syampu rambut yang sesuai dengan kita dan cara mengeringkan rambut yang terbaik.. Tak caye?? Korang cubalah..Aku tak tipu...
 
 
3. Beautifulnara ~ http://beautifulnara.com/ ~ gosip..gosip...gosip...sekali-sekala nak jugak tau perkembangan artis kan.  Walaupun orang kata blog ni suka ciplak cerita tapi aku tetap suka baca...Lantak pi la dengan cakap-cakap orang...Kurang-kurang pun blog si Nara ni masuk pencalonan Nuffnang jugak..
 
Shazwani Hamid's Blog
 
4. Shazwani Hamid ~ http://www.shazwanihamid.com/~ blog ni pulak aku suka jengah sebab pemilik blog, si Wani ni sangat suka berfesyen... Aku memang admire giler dengan fashion-fashion dia...Sweet je..Sesuai je dengan dia...Jeles gak la kan sebab kengkadang fashion yang pakai tu aku tak boleh ikut. Tak sesuai nok...
 
 
5. Ceeramoonhttp://c33ram00n.blogspot.com/ ~ blog hijau ni blog ke-5 yang aku suka sebab banyak tutorial pasal blog..aku kan bukannya pandai sangat, so, blog si Ceera ni sangat-sangatlah membantu aku.. Bukan tu je..kisah dia, husband dan anak dia pun aku suka baca...
 
Nasib bro BA limitkan untuk 5 je..kalau lebih, mau berjela entri aku ni sebab banyak nau blog yang aku suka sebenarnya...tapi ni antara yang ngetop la..cheerrsssss...
 
*******************************************************************************************************************
 
Korang pulak?? ada blog yang korang admire tak?? Meh ler share dengan aku..mana tau lepas ni boleh aku jengah sama...
 
 
 

18 comments:

ainul.zmrs said...

sy singgah sini dan folo. hanis zalikha memang best!:)

Zul De Alexis said...

wah bagus2 semanya..jom ke blog sm pulak..

SHILAZIZI said...

naf, selendang merah: thanks singgah sini...memang sume blog tu superb!!

Munn Jaafar said...

singgah dr blog ben,nak tengok blog2 yg jadi pilihan kwn2 lain..

keep in touch k =)

http://www.munnafendy.com/2011/12/5-cool-blog-pilihan-munnafendy-2011.html

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

hanis zalikha best.byk tips dan review kecntikan. =)

Sakurashawl said...

salam perkenalan..hi, singgah dari blog list segmen BA, jom lepak kt blog sy plak http://www.sakurashawl.com/2011/12/5-blog-pilihanku-2011.html

AjeyyKhalid said...

Assalamualaikum, saya datang ziarah dari segmen Blog Abg Ben .. Jangan lupa hit saya balik yaa.. :D

Ajeyy Rawk

darling asma said...

datang dari segmen abg ben.. hanis zalikha mmg terbaik.. jum srbu blog asma pulak ea...

Anonymous said...

salam perkenalan sy dri segmen MR BEN
rupa nye byk blog yg best2

jom singgah

http://comelamiera.blogspot.com/2011/12/5-blog-pilihanku-2011.html

Udin said...

as-salam..

salam ziarah rakan blogger..

jom baca 5 blog pilihan saya..

http://deenazmee.blogspot.com/2011/12/5-blog-pilihan-ku-2011.html

@KU M@NUS!@ B!@S@ said...

dtg dr segmen abg Ben...
salam p'kenalan..^_^

bicara mak dara said...

Datang dari segmen yang sama.. Salam perkenalan dari Mak Dara ya..

miss Fyqa said...

morning..fyqa singgah sini. tq sudi singgah blog fyqa tau! ;)

Nafisya Ismail said...

semua blog best n ade cerita tersendiri kn..huhu

follow my blog

http://cikpower.blogspot.com/2011/12/5-blog-pilihanku-2011.html

SHILAZIZI said...

Lulu Caldina: betul3..setuju!! ;-)
Munnafendy: cara keep in touch?? haruslah jadi follower kan.. ;-)
Khumaera Ismail: HZ mmg sangat best!! =)
Sakura: salam kenalan jugak. dah jengah dan lepak kejap kat blog awak.. =)
Ajeyy Rawk: waalaikumussalam. dah hit back ;)
darling asma: mmg HZ terbaek.. ;-)
cinta si bunga tembam: salam kenalan jugak dik ;-)
deen azmee: salam ziarah. dah baca pun =)
cikladybird: salam kenalan juga ye
mak dara: salam kenalan juga ye..

SHILAZIZI said...

miss fyqa: same2 cutiey..
nafisya: i will. thanks ya

TiTi said...

hanis zalikha mmg cool kan! hi saya dtg membuat kunjungan balas :D

SHILAZIZI said...

Titi: thanks ye..memang cool habis HZ tu..