Column

Tuesday, November 15, 2011

Melodi Hidupku: Pintu Taubat-Zivilia

Entah kenapa setiap kali aku dengar lagu ni dan setiap bait-bait liriknya buat aku rasa sangat kerdil sebagai hamba Allah. 
Terlalu banyak dosa-dosa aku sepanjang aku hidup di dunia ini.  Semoga masih ada pintu taubat yang terbuka untukku.
Air mataku menjadi saksi...Aku tak mampu tahan air mata ini dari terus mengalir...
 
 
 
Pintu Taubat - Zivilia
 
Tersadar ku dari khilafku
Bersujud memohon ampunan
Atas segala dosa-dosaku
Yang telah lelahkan hatiku
Kebesaran-Mu ya Allah
Kasih sayang dan rahmat-Mu
Dalam sadar ku terlupa mengucap syukur

Dalam sujud ku berdoa
Dalam tangis ku menyesal
Astaghfirullah bukalah pintu taubat-Mu

Entah kapan ajal menjemputku
Mungkin esok hanya Kau yang tahu
Mungkin usiaku tak cukup lagi
Untuk hapuskan segala dosaku

Kebesaran-Mu ya Allah
Kasih sayang dan rahmat-Mu
Dalam sadar ku terlupa mengucap syukur

Dalam sujud ku berdoa
Dalam tangis ku menyesal
Astaghfirullah bukalah pintu taubat-Mu
 
Aku hina dan tak pantas memohon ampunan
Tapi hanya Engkau tempatku untuk meminta...oooh

Kebesaran-Mu ya Allah
Kasih sayang dan rahmat-Mu
Dalam sadar ku terlupa mengucap syukur

Dalam sujud ku berdoa
Dalam tangis ku menyesal
Astaghfirullah bukalah pintu taubat-Mu

Dalam sujud ku berdoa
Dalam tangis ku menyesal
Astaghfirullah ampunkan semua dosaku
 
 

No comments: