Column

Thursday, July 12, 2012

Kecik-Kecik Pakai Henpon Touch Screen

Aku dulu nak dapat gajet elektronik ni bapak punya susah. Gigih kumpul duit belanja sekolah sikit-sikit sampai cukup semata-mata nak beli kamera yang pakai kodak tu.  Sanggup tolong mak jual nasi lemak kat asrama sebab nak sangat kamera tu.  Almaklumlah, dedulu suka pergi camping, so, apa yang penting? Kerjasama Kamera lah! Kan nak simpan gegambo semua tu untuk kenangan.

Budak skang, jangan katakan nak beli kamera, beli henpon pun dapat wehh...Tengok la duit belanja sekolah depa, kalau tak dapat 5 hengget memang bukan budak sekarang la namanya. Budak sekarang bukan macam budak dulu, nak pakai henpon pun bukan yang alang-alang punya.  Nak yang touch screen, ada aplikasi fb, twitter, youtube bagai.  Huh...Kalau aku dulu minta kat abah henpon, agak-agak aku dapat apa?  Kompom dapat pelangkung!! Kekeke...


Abang dengan henpon barunya
 (Baru Tingkatan 1 je wei...)

Actually, ni second handphone dia lepas handphone first dia, HTC ala Blackberry terendam  time rumah aku banjir awal tahun aritu..  Hebatkan budak sekarang ni. Aku dulu first time pakai henpon pun umur 18 tahun hasil kerja part time kat McDonalds.  Beli pun henpon second hand je. Abang a.k.a adik aku ni first time pakai henpon umur 11 tahun. Untungnya ko bang..


Ni lah henpon abang, Samsung Corby II

Nak belikan data package, takut dia salah guna, maklumlah kan bebudak zaman sekarang ni, expert-expert belaka. Tak macam kita dulu.  So, bila dia nak get thru fb or youtube, dia kena tunggu aku balik sebab dia nak pakai tethering hotspot henpon kaklongnya ni ha!...  Bila aku cakap henpon kena bar, memang ghupe cacing kepanasan la dia..muahahah...padan muka ko bang.  Tapi tak lama, aku kesian, aku bukakan juga bagi dia guna.  Dia nak tengok video lawak-lawak kat youtube je pun.

Kalau ko tak pandai gak belajar bang, kaklong tak tau la. *Harapan seorang kakak...



2 comments:

Kamsiah yusoff said...

budak2 zaman skrg...sekolah rendah dah ada hp...tadika lagi dah pandai guna hp...

SHILAZIZI said...

Tau xpe..hmm