Column

Tuesday, December 13, 2011

Nombor 6!! Ada apa dengan 6??

 
Tempat ke-6!!  Yeehoooo.... Korang agak bagus tak? Bagus hapenye kalau dapat no. 6 dari 6 penyertaan...maknanya?? Maknanya aku dapat tempat terakhir...last la weih...hisy!! payah beno kome nak paham ye...
 
Last week ofis aku buat badminton tournament. Diorang buat undian untuk tentukan team.  Undi punya undi, aku masuk dalam Team E..
 
Team E..the only lady is me!!
 
Game pulak main cara liga...haruslah kepenatan sebab non-stop.  Mula kul 9.30 pagi sampai la ke pukul 4 petang, baru selesai game.  Aku dapat bergu campur-campur.  Kejap dapat yang ok, kejap dapat yang ko.  Meh aku cerita kat korang experience aku main kali ni.  Sebenarnya ni bukanlah 1st time ofis aku buat badminton match ni. Ni kira kali kedua dah sebab last year dah buat sekali.
 
Yang best:  Aku dan regu sefahaman, senang communicate dah hasilnya? Menang la kan...
Yang tak best:  Group aku semedang je tak cukup member.  Kejap tinggal 5, kejap tinggal 4, kejap jadi 5..Sampai ke sudah tak cukup 6 orang. Tu yang pancit tu...Tetiba aku dapat regu yang gila punya perangai nak konker court sensorang.  Lebih-lebih lagi bila reramai sorak nama dia..Haruslah dia kembang setaman kan..  Aku dok diam je tengah court tu.  Time servis, aku servis, time main, aku main-main..hahaha...boleh??Tension dowhh...
Lagi yang tak best bila regu hangin.  Bukan dengan aku tau tapi dengan orang kat luar court.  Jawabnya aku la yang jadi mangsa. Huhuhu...Game hampeh!!
 
Bagus gak kan dapat nombor 6 ni..  Amik la korang sorang1. Takde la nak berebut...kekeke....
 
Kesimpulan game kali ni, HAMBAR & HAMPEH!! Semangat aku ditendang keluar. Wah, tengok tak?? ayat aku sangat dramatis tau...bukan setakat semangat je ditendang keluar, mood pun swing sama!
 
p/s: Organizer dah bagus dah.  Yang H&H tu aku sendiri la weih...Jangan nak buat spekulasi pulak ek...aku tak ngata sesape tau.  Ni pendapat aku.
 
 
 
 

No comments: