Column

Friday, December 9, 2011

Abang!!! Selipar tu!!!!!

Tetiba teringin nak berjalan ke Jom Heboh yang last tahun ni.  TV3 buat kat Bukit Jalil. Alah, biasalah kan every year memang penutup kat sana pun.  Kebetulan cuti sekolah, haruslah aku angkut 2 superhero cilik aku tu.  Siapa lagi kalau bukan si abang dengan si adik... Driver yang tak jemu-jemu berkhidmat dengan aku setakat ini, walaupun tanpa gaji... si Gendutku yang sorang tu.  Adik-adik aku memang suka kalau Gendut ada. Best katanya.  Apa entah yang bestnya pun aku tak tau.. Lagi pun kalau berjalan macam ni dengan Gendut dan adik-adik aku, ramai yang kata kitorang ni semua adik-beradik.  Ada gak yang ngok-ngek kata abang dengan adik tu anak aku dengan Gendut. Haish!! Tapi aku dah biasa semua tu.  Itu menunjukkan aku dan Gendut dah ada ciri-ciri ibu bapa terbaik..muahahaha (geli pankreas aku time menaip ni...uwekkk..sambil buat aksi jolok tekak)
 
Walau pun panas terik, orang punyalah ramai...tapi itu bukan penghalang aku berjalan dengan diorang.  Memang happy je.. Dah lama jugak sebenarnya tak berjalan dengan diorang ni..  Sambil jenjalan tu, aku ternampak booth Chipsmore buat promosi beli Chipsmore nilai RM7.00 dapat 1 tiket masuk Chipsmore Land.  Dedulu, akulah orang yang paling suka join mende macam ni.  Sekarang dah lebih had umur sebab syarat nak join tu umur mestilah 7-13 tahun SAHAJA.  Aku ni dah suku abad weii (tetiba terasa macam kertu pulak bila sebut camtu...ngerii..) Aku tanya kat abang, dengan pantas dia jawab nak join.  Alhamdulillah. Walaupun aku tak dapat masuk, dapat amik gambo si abang pun jadilah.
 
 
1. Team mate abang...yang baju kuning tu sebaya je dengan dia tapi badannya lagi besar dari abang. Adik pinky tu yang paling berani siap boleh pegang ular tanpa rasa bersalah lak tu..
3. Safety first. Pakai elbow guard dulu..
4 & 6. Cabaran pertama-lompat tarzan..lepas!
5. Nampak je kamera walaupun aku amik dari luar. Dah macam pengintip pulak...
2. Habis sudah..
(Nombor not in a right order kat gambo tu..tu yang aku explain ikut the right order)
 
Selipar tu!!!!
 
Korang nampak selipar tu?? Memang aku hangin sebab aku perasan abang pakai selipar tu bila dah sampai kat Karnival Jom Heboh.  Ingatkan dia pakai kasut lain so, aku tak check dari rumah. Time aku bebelkan abang, dia diam je. Dia tau kaklong dia ni tak suka bawa berjalan kalau selekeh-selekeh ni.  Bergaya dah bagus tapi tang selipar tu...haish..tak leh blah la kau bang..
 
 
 

No comments: