Column

Tuesday, August 23, 2011

Berbuka Puasa: Karenah di SDCC

Dah masuk 23 hari kita berpuasa kan? Semalam aku berbuka kat Sime Darby Convention Centre, Bukit Kiara.  Harga buffet RM87 seorang. :-O surprise Huh, mahalnyaaa!! (bagi aku ler sebab aku ni tak sekaya korang).
 
Tapi aku pergi makan semalam free je :D big grin sebab ada duty sempena Program Berbuka Puasa KPWKM bersama Media. LOL... Makanan, ok la. Sedap jugak cuma mee rebus kureng sikit.  Masin!!  Antara makanan yang aku makan; kari kepala ikan (best!), udang harimau masak apa entah-tak tau nama ler plak! (Orait gak), nasi beriani kot sebab warna kuning-kuning kan.  Kalau salah, saya minta maaf ye:"> blushing Lepas tu ada ayam masak merah, kuih-kuih Malaysia, lepat pisang, sate pun ada weih.  Air bandung ok-ok la.  Tapi aku prefer air masak lagi. 
 
Aku dapat goodies bag lagi, ada kad raya dari my menteri, kuih raya, serunding dan keropok.  Yang penting aku pun dapat MP4.  Bukan MP4 yang biasa-biasa tau. Ada bacaan ayat Al-Quran dan terjemahannya sekali.  Sangat best!  Lepas ni boleh la aku dengar ayat-ayat Allah ni di mana-mana je.  Oopps, tapi aku tak boleh bawa masuk toilet.  Boleh je la bawa sebenarnya tapi kena off kan la kan.
 
Aku duty kat registration for Chinese Media, Blogger & Online Media.  Memacam karenah ada.  Penat sungguh melayan karenah diorang ni.  Ada yang kekwat semacam especially sorang blogger ni.  Tak yah reveal nama la ek.  Aku rasa ada yang kenal ni. Agak famous amos la jugak (walaupun aku baru kenal dia semalam kot tapi dia kata dia famous), boleh??  Dah ko tak rsvp kan, for sure la nama ko tak masuk dalam namelist yang hadir, lepas tu, nak kecoh-kecoh.  Tak nak join event, boleh balik la. Tapi memandangkan etika aku waktu itu sebagai penjawat awam, kenalah hormat tetamu kan.  Senyum je lah (walaupun tak berapa nak ikhlas).
 
Yang penting, dah lepas kenyang makan, relaks kejap.  Then, balik dengan happy.  Lupakan segala kepahitan. Cheewahh!!;) winking

3 comments:

Cik Lily Putih said...

siapalah blogger poyo tu ek

SHILAZIZI said...

Yang penting bukan CikLilyPutih yang famous amos ni.. ;-)

sW33tdARLiNG said...

haissyooo.. mana entry bulan raya? hehehe