Column

Monday, February 21, 2011

Kelas Mekap

Sabtu lepas(19 Feb 2011) aku join kelas mekap.  I'm inviting by the beauty consultant, Wahida.  Sebenarnya dah banyak kali dia invite aku tapi bila last minute je, ada je aral melintang yang buat aku tak boleh pergi.  Memang frust la jugak kan.  Tapi alhamdulillah akhirnya aku dapat jugak memenuhi undangan dia.  Happy gila time nak pergi kelas ni.  Almaklumlah kan, ai ni memang suka bab santek-santek ni.  Lagi-lagi untuk diri sendiri kan.  Auwww!!!  Kelas free pulak tu.  Ai ulang yek, FREE..PERCUMA!!  Haruslah pergi kan.

Kali ni kelas diorang buat kat Pusat Belia Antarabangsa, Cheras.  Ala yang korang semua panggil IYC tu.  Ala yang tu..yang tu...(macam kompom je korang tau kan...kekeke).  Ala yang depan HUKM tu la.  Ha, sangat senang landmark dia tau.  Kelas mula pukul 2.  Aku terlambat sikit sebab jalan yang maha sesak dari HL.  Tak lambat mana pun.  2.05petang dah sampai.  Aku ajak geng geli-geli aku.  Kak Nora.(ha, korang jangan nak pikir yang bebukan ye...maksud aku geng geli-geli tu orang yang suka meronggeng dengan aku la). 

Kelas mula dengan sesi hand spa.  Lepas tu sambung dengan facial wash.  Rupanya semua ada teknik.  Nak tahu teknik-teknik tu.  Jom la pergi kelas lagi sesama lepas ni.  Ai tak nak reveal the secret kat sini awal-awal.  Nama pun kelas percuma kan, dapat buat facial mask pun separuh muka je la.  Diorang ni bukanlah kedekut tapi diorang nak bagi kita tengok perbezaan sebelum dan selepas selesai facial.  Jangan fikir negatif tau.  Yang penting, uols tengok iols punya tudung ada macam tudung Dato' CT tak???  Ahakz, sangatlah perah santan kan...(perasan)


Ada macam dalam Filem 'The Mask' tak?

Habis je sesi facial, last segment, makeup session!!  Ni yang mak suka ni nyah...  Bab conteng-conteng muka memang suka habis!  Macam-macam aku belajar.  Ada yang aku dah tahu, ada jugak yang aku baru je tahu masa kelas ni.


belajar mekap mata

Hasil make over..santek tak??kui..kui...

Taraa...inilah hasilnya...buat sendiri tau!

Lepas ni dengar cerita akan ada advance makeup class.  Harus kena join. Hehe...Mana tahu boleh jadi MUA part time ke kan..(cecita melangit ko..)

Habis kelas pukul 6petang.  Yang penting aku enjoy pergi kelas ni sebab sikit pun tak rasa masa berlalu.


7 comments:

Hamizah said...

i xpenah pki mekap..
rimas..

emarieys said...

wah..belajar make-up..

best2x...

SHILAZIZI said...

hamizah: dulu pun i mcm u...cuba blajar, nnt u mst suka mcm i...hehe..thanks sudi baca my blog ;-)

MamaEma: mmg best mama, nk join sekali pun boleh. thanks sudi baca my blog jugak. ;-)

Unknown said...

shila...
wa, de blog.. camna leh dapat klas free ni? nak tau la gak.. hi hi...

SHILAZIZI said...

ishatasya: hai nad, thanks baca blog aku. bab kelas tu kebetulan je.aku riki kat fb. pastu dia msg aku suh datang kelas. free lak tu. aku g je la..mmg best beb.

Unknown said...

apa ek nama fb tu..nak tau gak aku.. hi hi....

SHILAZIZI said...

Nad: alamak aku tak ingatlah fb dia. aku ada fon no dia.