Column

Wednesday, September 25, 2013

Mak Jatuh!!

Pagi tadi abah telefon aku bagitau mak jatuh kat umah sampai terduduk! Ha, memanglah jatuh terduduk, kalau jatuh berdiri, tu bukan jatuh namanya kan?? kan?? Hehe... 

Macam cuak gak la jap kan. Aku terus call mak lepas tu.

Aku: Mak, dengo citer mak jatuh tadi.
Mak: Hahaha...*gelak dulu* A'ah. Jatuh kat dapur. Baru nak letak punggung dah jatuh. Kerusi tu rupanya dah tak ada skru.  Hari tu ada jumpa skrunya tapi tak tau pulak skru kerusi ni.  Hari-hari mak duduk tak jatuh pulak. Pagi tadi baru nak jatuh. *sambung gelak lagi*

Aku dah konfius! Serius ke tak ni?  Siap boleh gelak-gelak bagai.

Mak: Tak ada apalah, long.  Sikit je. Mak ok lagi. Tu lah badan beso beno. Tak sempat nak duduk betul-betul pun.  Kerusi tu patah. 

Ni kali, aku pulak gelak..hahahaha...

Aku: Mak ni buat lawak je 
Mak: Terima kasih telefon mak.  Meja makan tu kan dah lebih 10 tahun...reput la tu...

Itu namanya ayat minta set meja makan baru...hahaha... mak...mak....nanti lepas selesai urusan kahwin kaklong, kaklong belikan yang baru ye...sekarang tak mampu lagi...muahaha....


Nota kaki sHiLaziZi:  Di saat aku tension, sedih dan berduka mesti akan datang suatu perkara yang menggembirakan.
Post a Comment