Column

Thursday, January 5, 2012

Dating Time....

 
Hari yang indah bila kita dapat meluangkan masa bersama insan yang tersayang.  Sangat bahagia. Seronok sangat. Dah lama aku tak melalui hari yang ceria seperti hari ini...31.12.2011
 
Aku hangout dengan adik-adik aku dari tengah hari sampai ke petang. Ape?? Adik-adik? Yelah..korang ingat dating dengan pakwe je ke? Dengan adik-adik takleh dating ke?? Haktui ler.. Diorang la wajah kesayangan hamba tau. Memula pergi Times Square ingat nak main bowling, sekali baucer tak boleh pakai pulak. Dah la jalan jem teruk. Pastu cari parking pulak satu hal lagi.  Lama gila! Malas ar nak cerita part ni sebab ianya akan spoilkan mood saya untuk bercerita lebih lanjut.. (Kejap aku..kejap saya...isy..ikut suka aku la kan..blog aku pun..)
 
Family is Everything to me...
 
Dah gitu halnya, adik-adik aku ajak pergi The Mines.  So, teruslah bergerak ke sana. Sampai sana, adik-adik aku kelaparan.  Aku pun sama.  Berkeriuk perut minta diisi.  Apalagi kan, terus pergi food court yang semestinya ramai orang.  Nasib baik senang nak cari tempat duduk.  All treat on my sis...Kak Chik..orang kaya sekejap katanya. Hahaha... So, aku cuma jadi driver je hari tu.  Semua belanja guna duit dia.  Lepas makan pergi cari external hard disk yang Kak Chik nak.  Senang pergi beli barang elektronik ni dengan dia sebab dia expert sikit bab-bab tu. Aku ni ngok sikit.  Kalau orang kedai tu cakap okay, memang confirm terus beli walaupun hakikatnya salesman tu cuma tipu je. Hmm...
 
Sebelum tu kitorang pergi tengok movie dulu..Kebetulan aku baru menang cabaran Maxis kat Facebook.  Dapat 2 tiket wayang TGV dengan RM50 (cheque).  Disebabkan kitorang berempat, so, aku kena beli lagi 2 tiket.  Beli untuk abang dengan adik je la. Harga bebudak murah..hehe..Tak tau sebenarnya nak tengok cerita apa..Bantai je tengok cerita Papa..I Love U. Apa yang aku rasa bila tengok cerita tu? Nanti aku cerita kat entri yang lain ye. Kang panjang sangat pulak kan..
 
 
Seronok dapat hadiah walaupun cuma RM50
 
Sebenarnya ni 1st time adik dengan abang tengok wayang..memang karenah diorang buat aku tergelak.  How happy am I...fuhh...Habis tengok wayang.....jeng..jeng...jeng...shopping time!
 
Sempat jugak aku menyopping bebarang aku..orang nak belanja kan...(mode: amik kesempatan..hikhik...) Habis beli barang, abang dengan adik nak main game.  Habis jugaklah dalam RM30. (Bukan duit aku tapi duit Kak Chik..). Segala macam games dalam games centre yang ntahpenamanyaentah..tak hengat aku..semuanya diorang nak main. Sekali terkena time aku nak main dengan abang, elok je masukkan token, sempat main tak sampai 30 saat, mesin game tu mati..tetiba tengok kat skrin tu tulis shutting down...bongok!!! Habis token aku dengan abang dengan sia-sianya..huhu.. Takpelah nasib baik mood masih di tahap yang memberangsangkan...chewah!! Lepas main, makan aiskrim McDonalds, memang superb la. Best wei...
 
Balik tu sambung shopping kat Giant Bt.9 pulak.  Udah le memula pergi tu terlajak jalan sebab ni 1st time aku pergi sana walaupun hakikatnya dekat je dengan rumah. Huh..Best la jugak..Sebab dapat jenjalan dengan wajah-wajah kesayangan hamba!!!
 
I will repeat this moment again..and again...in 2012!
 
 
 
 

No comments: