Column

Friday, April 1, 2011

Mahal Gilerrrr!!!


Aku bawa adik aku makan kat Kg. Baru. Dulu, aku selalu makan kat situ tapi sekarang dah jarang. Terkejut aku bila dapat tau harga makanan aku dengan adik aku tengah hari Ahad lepas sama macam aku makan      1 bucket KFC... Dulu takdelah mahal sangat sampai macam ni. Bagi aku yang tak berapa banyak duit ni kira mahal sesangat. Macam tak berbaloi jer.

Menu Aku:
Nasi putih                                                      – RM 1.50
Perut lembu (1 keping-besar tapak tangan je) – RM 5.50
Tunjang (1 ketul)                                           – RM 6.00
Air Suam                                                      – Percuma
Jumlah                                                        – RM 13.00

Menu Adik Aku:
Nasi putih                                                     – RM 1.50
Ayam masak lemak (1 ketul)                         – RM 5.00
Telur rebus (2 biji)                                        – RM 4.00
Air teh o ais                                                  – RM 1.50
Jumlah                                                        – RM 12.00

Jumlah besar: RM 25.00 

Korang rasa mahal tak???
Post a Comment